Dansk webshop |Levering 1-4 dage

Når alt kommer til alt – Hunde elsker at lege. Historien om Kong                    

Det hele startede i 1970 med Joe Markham`s hund, Fritz, og dens meget destruktive tyggevaner.
Den elskede at tygge på sten og pinde, som var ved at ødelægge hans tænder.

En dag Joe var i gang med at reparere sin folkevognsbus, smed han et stykke gummiaffjedring væk.
Det fandt Fritz meget interessant, og blev ved med at bringe det tilbage til Joe, selvom han smed det væk.
Om det var det tykke gummi, eller den specielle måde den hoppede på vides ikke, men Fritz var helt vild med den.

Det var sådan Kong blev født. Formålet har fra start, og er stadig, at dække hundens naturlige behov for at tygge og lege.

1980´erne. Her begyndte Kong for alvor at vokse. Den klassiske røde Kong blev udvidet fra èn størrelse til
fire. Desuden blev en ny linje til store hunde, og mere ihærdige tyggere, introduceret – den som vi i dag kender som Extreme.

I 1990`erne blev verdens interesse skabt, og behovet voksede. Joe oprettede det, der i dag er Kongs hovedkontor i Colorado, USA. Joe var stadig yderst fokuseret på sundhed og omsorg for hunde. Det var derfor ZoomGroom og Dental serien kom til.

2000. I løbet af nullerne vokser Kong for alvor. John Nelson og Kathy Decker Frueh kommer til.
Kongs sortiment bliver udvidet med forskelligt legetøj. Det er også i denne periode, deres snack bliver udviklet. Man finder ud af, at den oprindelige Klassiske Kong kan fyldes med mad og snack, så den ikke udelukkende er et sjovt holdbart stykke legetøj, men også et mentalt udfordrende puslespil. Både til at underholde, men også til at reducere negativ opførsel hos hunde.

Man satte derfor gang i to områder. Det ene område var at videreudvikle den populære ”Snemand”. Det var her Puppy Kong og senere Senior Kong blev skabt.

Det andet område var at udbrede kendskabet til muligheden for at fylde dem med snack.
Dette førte til lanceringen af Stuff`N Paste, den vi nu kender som Easy Treat. Denne er stadig den bedst sælgende snack til dato.

Som mærket voksede rundt i verden, og det nye koncept med at fylde Kong blev en succes, indså man muligheden for at udvikle og øge til flere produktområder. Hunde har brug for flere måder at lege.
Hvert nyt produkt blev tjekket med det mål, at finde den bedste kvalitet. Det var aldrig ”blot” et nyt produkt. Hvis der opstod en ny mulighed, blev denne grundigt bearbejdet og undersøgt, for at leve op til firmaets kvalitetsmål og langtidsholdbare levetid.

Kong bliver nu solgt i over 80 lande, og udvider stadig. Formålet er stadig meget klart, at opfylde og dække hundens naturlige behov for at lege, med sikkerhed og holdbarhed for øje. Samtidig at give hundeforældrene den bedste måde at skabe relation til deres kæledyr.

Hunde elsker Kong for måden den hopper på. Det bløde gummi tilfredsstiller tyggebehovet og er tit forbundet med godbidder. Ejerne elsker det,  fordi det er super holdbart og at det kan fyldes med godbidder eller mad. Og vigtigst de gør deres hunde glade.